Motor GP 123 ccm V2 včetně tlumiče a příslušenství
ID: #GPM123 | Značka: GPExpedice: 1 až 2 dny
Letecký benzínový plochý dvouválcový motor s objemem 123 ccm a výkonem 12 koní , provozní otáčky 1500–8900 ot./min, hmotnost motoru 2300 g + expanzní tlumič 330 g + zapalování 202 g. Vhodný pro provoz s expanzními i laděnými tlumiči výfuku.
![]() |
Pin klikové skříně GP 123 / 176
GPM123176-2 skladem |
95 Kč | |
![]() |
Kolena pro 100"-107" letadla a GP123 (pár)
JMBHPIL007 není skladem Expedice: 1 až 2 dny |
1 814 Kč | |
![]() |
Tlumič M-60-L
JMBK10114 není skladem Expedice: 1 až 2 dny |
1 814 Kč | |
![]() |
Teflonová spojka 25x60
JMBK90103 není skladem Expedice: 1 až 2 dny |
143 Kč | |
![]() |
Ocelová spona 29mm
JMBK90164 skladem |
66 Kč | |
![]() |
Vrtací přípravek vrtule GP 88,123; DLA 116
KAV28.8002 skladem |
556 Kč | |
![]() |
Dřevěná vrtule KAVAN 27x12
KAV50.1.2712 skladem |
1 237 Kč | |
![]() |
Dřevěná vrtule KAVAN 28x10
KAV50.1.2810 skladem |
1 237 Kč | |
![]() |
Dřevěná vrtule KAVAN 28x12
KAV50.1.2812 skladem |
1 237 Kč | |
![]() |
Motul 710 2T Original (1 L)
MOT104034 skladem |
345 Kč |
Benzínové motory řady GP vyráběné taiwanskou firmou Great Power Engine vynikají výborným dílenským zpracováním, robustní konstrukcí z kvalitních materiálů a především použitím vysoce kvalitních komponentů, jako jsou písty, pístní čepy a ojnice od subdodavatelů vyrábějících pro slovutné motocyklové značky, jako jsou Rotax, Yamaha, Honda či Suzuki. Hladký chod motorů zajišťují ložiska SKF a spolehlivou dodávku paliva membránové karburátory Walbro. Motory jsou vhodné pro provoz s expanzními i laděnými tlumiči výfuku. Promyšlenou konstrukcí bylo u motorů GP dosaženo velmi dobrého poměru hmotnost/výkon/cena.
GP123 V2 je plochý dvouválec konstrukčně vycházející z motoru GP-61, od něhož převzal válce s vrtáním 46,5 mm. Kliková skříň je vyrobena z jakostní hliníkové slitiny; písty jsou vybaveny jedním pístním kroužkem, ojniční i pístní čepy procházejí jehlovými ložisky. Motor je osazen kvalitními ložisky švédské firmy SKF. Motor se montuje pomocí montážní desky přišroubované k zadnímu čelu.
Karburátor Walbro MJ-71 je membránový, dvoujehlový, opatřený sytičem.
Lehké expanzní tlumiče výfuku jsou hliníkové a jejich povrch je opatřen ochranným stříbřitým nástřikem.
Zapalování je elektronické určené pro napájení z akumulátorů o jmenovitém napětí 6,6–7,4 V. K napájení je možné použít jak 6čl. NiMH akumulátor (alespoň 1800 mAh), tak 2S LiPo akumulátor (alespoň 1300 mAh) nebo LiFe. K zapalování je dodávána ochranná spirálová bužírka, kabel pro připojení akumulátoru a samozřejmě i zapalovací svíčky NGK CM-6.
Doporučené palivo: záběh 32:1 (32 dílů benzínu Natural 95 na 1 díl oleje), normální provoz 40:1 až 50:1. Doporučujeme používat syntetický olej pro dvoutakty Motul 710 2T.
Doporučená svíčka: CM-6
Doporučené vrtule: dvoulisté: 27x12“, 28x10“, 28x12“, 29x10“ / třílisté: 25x12“, 26x12“.
Typické otáčky: 7000 ot./min s vrtulí Mejzlík 28x10“, 7100 ot./min s vrtulí Falcon 29x9“.
Součástí balení je: motor, elektronické zapalování + 2 svíčky, tlumiče + těsnění výfuku, spojovací materiál a návod.
Zdvihový objem [ccm] | 123 |
Počet válců | 2 |
Vrtání [mm] | 46.5 |
Provozní otáčky [ot./min] | 1500 - 8900 |
Výkon motoru [kW] | 8.8 |
Výkon [HP] | 12 |
Hmotnost (motor) [g] | 2300 |
Hmotnost (tlumič) [g] | 330 |
Hmotnost (zapalování) [g] | 202 |
Doporučená svíčka | CM-6 |
Doporučený objem nádrže [ml] | 800 - 1000 |
Závit matice vrtule | 6×M5 |