PH115 Volcano 2567mm ARF
ID: #4ST16055 | Značka: PHOENIX MODELExpedice: -
Polomaketa Embraer Tucano pro benzínové motory 50-60ccm. Konstrukční trup a nosné plochy, ovládaná křidélka, klapky, směrovka, výškovka, křídlo s polosouměrným profilem, pneumatický zatahovací podvozek.
PH115.5 podvozek pro Volcano 2567mm
4ST16055-5 není skladem Expedice: - |
4 982 Kč | ||
BD CORTEX - stabilizační jednotka
BD94947 skladem |
6 902 Kč | ||
BD CORTEXpro - stabilizační jednotka
BD96022 není skladem Expedice: - |
7 958 Kč |
Vojenský cvičný dvoumístný Tucano/Toucan patří mezi nejúspěšnější letadla pocházející z konstrukční kanceláře brazilské firmy EMBRAER. Vedle množství strojů domácí výroby po světě létá a začínající piloty cvičí také Tucana z licenční výroby u britské firmy Shorts Brothers.
ARF stavebnicebrazilského vojenského cvičného letounu klasické celobalsové konstrukce pro pohon benzínovým motorem 40-60 ccm pro zkušené piloty obřích modelů.
Dvoumetrové Volcano je ideálním projektem pro modeláře, který má již zkušenosti se jednoduššími obřími modely pro motory 30-60 ccm, a hodlá se pustit do létání se složitějšími maketami rychlých strojů s vyšším plošným zatížením. Díky vysokému stupni "předpostavení" jde dokončení modelu celkem rychle a snadno - samozřejmě, vzhledem k velikosti modelu a složitosti palubní elektroniky a mechanismů zatahovacího podvozku to není projekt pro zelenáče.
Trup je klasické konstrukce z balsy a překližky s odnímatelným laminátovým krytem motoru a průhledným krytem kabiny. Pro snadnější přepravu je trup dělený za kabinou, obě části se spojují duralovými trubkami a šrouby. Motor se montuje v poloze hlavou dolů na odpovídající lože na překližkovou motorovou přepážku, doporučujeme každopádně použít odpružené lože se silentbloky. Prostor pro serva směrovky, řízení ostruhy a plynu se nachází v trupu nad křídlem. Směrovka a ostruha jsou ovládány lankovými náhony, poloviny výškovky servy uloženými ve vodorovném stabilizátoru s robustními drátovými táhly.
Dvoudílné křídlo se souměrným profilem je klasické konstrukce s balsovými žebry a tuhým potahem. Poloviny křídla se nasazují z boku na dvě duralové trubkové spojky. Křidélka i štěrbinové vztlakové klapky jsou ovládány vždy párem serv umístěných v křídle.
Ocasní plochy jsou konstrukční se souměrným profilem a tuhým celobalsovým potahem kýlovky a vodorovného stabilizátoru. Poloviny vodorovné ocasní plochy se nasouvají na duralovou trubkovou spojku a zajišťují šrouby.
Celý model je potažen nažehlovací fólií Oracover, všechny laminátové díly jsou nastříkané barvami odolnými vůči účinkům paliva.
Podvozek je tříkolový pneumatický zatahovací s odpruženými nohami a řiditelnou příďovou nohou.
Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně sedmikanálovou RC soupravu, optimální je devítikanálová. Serva vyhoví standardní 3-4 kg.cm pro plyn, sytič, řízení ostruhy a přepouštěcí ventily podvozku; silná standardní s tahem 6-10 kg.cm pro kormidla a klapky. Vzhledem k počtu a síle použitých serv a velikosti modelu dbejte na dobře vyřešené napájení s akumulátory o dostatečné kapacitě s kabeláží o dostatečném průřezu.
Stavebnice obsahuje: postavený a nažehlovací fólií potažený trup, křídlo a ocasní plochy, nastříkaný laminátový kryt motoru, pneumatický zatahovací podvozek, kola, palivovou nádrž, sadu příslušenství, maketový interiér kabiny, vrtulový kužel s duralovou zadní deskou, arch samolepících obtisků a obrázkový návod.
Upozornění
Dle Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 ze dne 12. března 2019 o bezpilotních systémech a o provozovatelích bezpilotních systémů ze třetích zemí a Prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel jsou provozovatelé a piloti bezpilotních létajících prostředků (klasické modely letadel, multikoptéry, drony), které mají hmotnost vyšší než 250 g nebo nesou kameru nebo jiný senzor schopný jakkoli zachycovat osobní údaje, povinni se registrovat (v ČR u Úřadu pro civilní letectví). Další informace najdete zde: Registrace provozovatelů a pilotů dronů
Rozpětí [mm] | 2567 |
Délka [mm] | 2190 |
Hmotnost [g] | 11000 - 13000 |
Plocha křídla [dm2] | 101 |
Doporučený objem nádrže [ml] | 700 - 1000 |
Ovládané funkce | S,V(2),K(2),M,P,F(2) |
Náročnost stavby | S3 |
Náročnost pilotáže | P4 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
DLA Volcano | O.S. Volcano | |
Motor | DLA 58 | GT60 |
Vrtule | XOAR 22x8" | XOAR 23x8-10" |
Nádrž (ccm) | 700-1000 | 700-1000 |
Serva | 6x HS-645MG (V, K, F), 1xHS-7985MG (S), 3x HS-485 (M, řízení ostruhy, sytič) + 1xHS-422 (P) | |
Serva "High Voltage" | 6xHS-5665MH (V, K, F), 1x HS-5685MH (S), 4x HS-430BH (M, řízení ostruhy, sytič, P) | |
RC souprava | min. 7 kanálů |