BH169 Junkers JU-87B Stuka 2300mm ARF
ID: #4ST112504 | Značka: Black HorseExpedice: -
Polomaketa německého střemhlavého bombardéru o rozpětí 2300mm pro benzínové motory 50-60 ccm. Konstrukční trup a nosné plochy potažené Oracoverem. Ovládaná křidélka, klapky, směrovka, výškovka.
![]() |
BD CORTEX - stabilizační jednotka
BD94947 skladem |
6 902 Kč | |
![]() |
BD CORTEXpro - stabilizační jednotka
BD96022 není skladem Expedice: - |
7 958 Kč |
Stroje s křídlem lomeným do "W" a typickým pevným "bačkorovým" podvozkem vrhající se s jekotem sirén takřka kolmo na bezmocné pěšáky zoufale hledající úkryt - to je Ju-87 Stuka (Sturzkampfflugzeug - střemhlavý bombardér), symbol nacistické bleskové války. Stuky v dokonalé koordinaci s pozemními jednotkami, jimž nahražovaly klasické dělostřelectvo, které by jinak nestačilo držet krok s valícími se kolonami "panzerů", převálcovaly Polsko, Dánsko a Norsko, stejně jako Belgii, Holandsko,Francii, Jugoslávii a Řecko. Až v Bitvě o Británii, kdy Luftwaffe neměla drtivou převahu ve vzduchu, je Spitfiry a Hurricany odhalily jako pomalé a neohrabané "sedící kachny". Přesto Stuky hrály významnou roli - nadále spíše jako bitevní letouny - po celý zbytek války na všech bojištích v Evropě, v severní Africe; otestovaly i odolnost pancéřových palub z vítkovické oceli letadlových lodí Royal Navy doprovázejích konvoje na Maltu...
Polomaketa německého střemhlavého bombardéru klasické celobalsové konstrukce pro pohon dvoudobým benzínovým motorem 50-60 ccm nebo elektromotorem třídy AXI 5345 napájeným z 12S LiPo akumulátoru. Velká Stuka je ideálním projektem pro modeláře, který má již zkušenosti se obřími modely pro motory 30-50 ccm, a hodlá se pustit do létání s většími a složitějšími maketami strojů s vyšším plošným zatížením. Díky vysokému stupni "předpostavení" jde dokončení modelu celkem rychle a snadno - samozřejmě, vzhledem k velikosti modelu a složitosti palubní elektroniky to není projekt pro zelenáče.
Trup je klasické konstrukce z balsy a lehké překližky s odnímatelným laminátovým krytem motoru s charakteristickým „podbradkem“. Motor se montuje v poloze hlavou dolů na odpovídající lože na překližkovou motorovou přepážku, doporučujeme použít odpružené lože se silentbloky. Prostor pro serva směrovky, plynu a sytiče se nachází v trupu nad křídlem; snadný přístup zajišťuje odnímatelná horní část trupu. Kabina je maketově vybavená.
Dvoudílné křídlo s polosouměrným profilem má klasickou konstrukci s celobalsovým tuhým potahem. Poloviny křídla se nasouvají z boku na trubkovou duralovou spojku a zajišťují šrouby. Maketově ztvárněná křidélka a klapky typu „Junkersovo dvojité křídlo“ jsou ovládány nezávisle třemi páry serv s krátkými přímými drátovými táhly.
Ocasní plochy jsou klasické celobalsové konstrukce. Serva výškovky jsou uložena ve vodorovném stabilizátoru; směrovka je ovládána lankovým náhonem pomocí serva nainstalovaného v trupu.
Podvozek s řiditelnou drátovou ostruhou spřaženou se směrovkou má odpružené hlavní nohy s laminátovými tvarovými kryty kol.
Celý model je potažen speciální polomatnou nažehlovací fólií s naznačenou paneláží vytvářející velmi realistický "válečnický" barevný finiš, všechny laminátové díly jsou nastříkané barvami odolnými vůči účinkům paliva.
Pro ovládání modelu budete potřebovat aspoň 10-kanálovou počítačovou soupravu umožňující nezávislé ovládání křidélek a klapek. Serva vyhoví kvalitní silná standardní s tahem 8-10 kg.cm pro křidélka a klapky, pro výškovku 5-7 kg.cm miniserva, pro směrovku 15-20 kg.cm servo a běžná standardní serv apro plyn a sytič.
Stavebnice obsahuje: postavený a potažený trup, nastříkaný laminátový kryt motoru, postavená a potažená křídla a ocasní plochy, odpružený podvozek, sadu příslušenství, kola a obrázkový návod
Upozornění
Dle Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 ze dne 12. března 2019 o bezpilotních systémech a o provozovatelích bezpilotních systémů ze třetích zemí a Prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel jsou provozovatelé a piloti bezpilotních létajících prostředků (klasické modely letadel, multikoptéry, drony), které mají hmotnost vyšší než 250 g nebo nesou kameru nebo jiný senzor schopný jakkoli zachycovat osobní údaje, povinni se registrovat (v ČR u Úřadu pro civilní letectví). Další informace najdete zde: Registrace provozovatelů a pilotů dronů
Rozpětí [mm] | 2300 |
Délka [mm] | 1837 |
Plocha křídla [dm2] | 90.2 |
Hmotnost [g] | 8600 - 8800 |
Ovládané funkce | S,V(2),K(2),M,P,F(4) |
Stavební náročnost | S2,S3 |
Náročnost pilotáže | P3,P4 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
DLA Stuka | OS Stuka | |
Motor | DLA 56 | OS GT60 |
Vrtule | FOXY 22x8" | FOXY 23x10" |
Nádrž (ccm) | 600-1000 | 600-1000 |
Serva „High Voltage“ | 6x D645MW (, F), 2x HS-7245MH (V), 1x D954SW (S), 2x D485HW (M, sytič) | |
RC souprava | min. 10 kanálů |