Charakteristika
Plastikový model Academy 12576 - letadlo Lockheed F-104C USAF Vietnam War v měřítku 1:72 ke slepení.
Informace o předloze:
Lockheed F-104 Starfighter je americký nadzvukový stíhač a stíhací bombardér. F-104 je plodem americké zkušenosti z korejské války, kde bylo nejvíce vzdušných vítězství dosaženo jedním překvapivým úderem. To zase znamenalo, že nový stíhač USAAF by měl být především rychlý a mít vysokou stoupavost. Je také odrazem konceptu "letadlo-raketa s mužem na palubě", který fungoval i v sovětském a britském letectví v druhé polovině 50. a na počátku 60. let. Let prototypu, jehož autorem je Clarence " Kelly" Johnson, se konala 7. února 1954 a vstup do liniových jednotek začal v roce 1958. Sériové letadlo bylo poháněno proudovým motorem General Electric J79 s tenkými, lichoběžníkovými křídly a radarem R21G/H. F-104 se vyráběl v několika verzích. Základní je F-104A, fungující jako stíhací letoun, a F-104C, tedy stíhací bombardér. Následující verze byly primárně vyráběny pro export. F-104G s výkonnějším motorem J79-GE-11 a vylepšenou avionikou šel do Německa, CF-104 je licenční verze F-104G, ale s motorem J79-OEL-7, vyráběným v Kanadě, F-104S je letadlo vyrobené v Itálii licencované s motorem J79-GE-19. Nakonec byl F-104J vyroben pro japonské letectvo s motorem J79-IHI-11A v závodech Mitsubishi. Letoun určený k výcviku zkušebních pilotů byl NF-104 Rocket Starfighter. F-104 bylo letadlo, které bylo neuvěřitelně obtížné pilotovat a "neodpouštět" chyby. Utrpělo mnoho havárií – jen v kanadském letectví se zřítilo 110 z 238 letounů F-104! Technické údaje (verze F-104G): Maximální rychlost: 2137 km/h, rychlost stoupání: max. 254 m/s, maximální výška 27 400 m, maximální dostřel: 2 920 km, výzbroj: pevná - jeden 20 mm šestihlavňový kanon M61A-1, závěsný - až 1 814 kg nákladu.
Specifikace
Měřítko | 1:72 |
---|---|
Délka | |
Šířka | |
Výška | |
Rozpětí křídel | |
Počet dílků | |
Stavební náročnost | 4 |