KAVAN Swift S-1 2400mm ARF - červená
ID: #KAV02.8083 | Značka: KAVANExpedice: 1 až 2 dny
Prakticky hotová polomaketa vysokovýkonného polského akrobatického větroně o rozpětí 2400 mm z téměř nezničitelného, uhlíkem vyztuženého extrudovaného pěnového polyolefinu (EPO) pro termické i svahové létání. Osazen střídavý motor C3548-750, sklopná vrtule 11x8", regulátor R-50SB a 4 mikroserva. Ovládaná křidélka, směrovka, výškovka a otáčky motoru. Pro 4S LiPo 2200–2700 mAh (min 30C).
KAVAN Swift S-1 - trup - červená povrchovka
KAV02.8083.1 skladem |
2 198 Kč | ||
KAVAN Swift S-1 kužel - červený
KAV02.8083.10 skladem |
287 Kč | ||
KAVAN Swift S-1 - bílý šroub křídel
KAV02.8083.11 skladem |
143 Kč | ||
KAVAN Swift S-1 - křídla - červená povrchovka
KAV02.8083.2 skladem |
3 350 Kč | ||
KAVAN Swift S-1 - výškovka - červená povrchovka
KAV02.8083.3 skladem |
566 Kč | ||
KAVAN Swift S-1 - kolečko
KAV02.8083.4 skladem |
287 Kč | ||
KAVAN Swift S-1 - kabina - červená povrchovka
KAV02.8083.5 skladem |
383 Kč | ||
KAVAN Swift S-1 - sada příslušenství
KAV02.8083.6 skladem |
143 Kč | ||
KAVAN Swift S-1 - motor 3548-750kV
KAV02.8083.8 skladem |
1 334 Kč | ||
KAVAN Swift S-1 - listy vrtule 11x8 černé
KAV02.8083.9 skladem |
335 Kč | ||
KAVAN Li-Po 2200mAh/14,8V 40/80C 32,6Wh
KAV33.6010 skladem |
863 Kč | ||
KAVAN Li-Po 2600mAh/14,8V 40/80C 38,5Wh
KAV33.6016 skladem |
1 046 Kč | ||
KAVAN Li-Po 2200mAh/14,8V 30/60C Air pack
KAV33.7127 skladem |
834 Kč | ||
KAVAN Li-Po 2700mAh/14,8V 30/60C Air pack
KAV33.7133 není skladem Expedice: 1 až 2 dny |
1 007 Kč |
Na konci 80. let minulého století v polské firmě Margański & Mysłowski Zakłady Lotnicze usoudili, že na trhu akrobatických větroňů existuje mezera - starý dobrý celodřevěný SZD-21-2b Kobuz 3 zkonstruovaný v 50. letech už přestává stačit s dechem. Takže v roce 1991 konstruktéři Edward Margański a Jerzy Cisowski podporovaní Jerzym Makulou (v té době trojnásobným mistrem světa ve vetroňové akrobacii) přicházejí s novým Swiftem S-1, moderním celokompozitovým akrobatickým větroněm s neuvěřitelnou rychlostí výkrutů (jen 4 s) schopným zvládat přetížení +/-10g. Odměna přišla téměř okamžitě - Jerzy Makula vyhrál svůj čtvrtý titul mistra světa FAI ve větroňové akrobacii ještě téhož roku. A vy si teď můžete užít létání s polomaketou tohoto nádherného větroně o rozpětí 2400 mm poháněnou výkonným střídavým motorem!
Trup modelu je zhotoven z vysoce odolného pěnového EPO (extrudovaného polyolefinu) s důkladnými vnitřními uhlíkovými výztuhami. V přídi je nainstalován střídavý elektromotor C3548-750 se sklopnou vrtulí 11x8“ a regulátorem KAVAN R-50SB s výkonným BEC stabilizátorem napájení potřebným pro napájení 4 silných mikroserv na palubě. Kryt kabiny je odnímatelný, upevňuje se pomocí čepu vpředu a magnetu vzadu. V přídi najdete dostatek prostoru pro pohonný akumulátor a přijímač. Serva směrovky a výškovky jsou uložena v kýlovce, kormidla ovládají krátkými přímými drátovými táhly.
Křídlo modelu z pěnového EPO je dvojdílné s uhlíkovými nosníky, jejichž vyčnívající části slouží zároveň jako spojka křídla zapadající do duralových pouzder v trupu. Poloviny křídla jsou na místě zajištěny plastovým šroubem. Křidélka po celém rozpětí křídla (vyztužená uhlíkovými trubkami) jsou ovládána nezávisle dvěma servy s krátkými přímými drátovými táhly.
Ocasní plochy jsou z rovněž z pěnového EPO s výztuhami z uhlíkových trubek. Vodorovná ocasní plocha se upevňuje k trupu pomocí dvojice šroubů pro snadnou montáž a demontáž.
Pro pohon modelu slouží střídavý motor třídy C3548-750 s 50 A regulátorem KAVAN R-50SB.
Pro napájení budete potřebovat LiPo čtyřčlánek s kapacitou 2200–2700 mAh se zatížitelností aspoň 30C. Konkrétní typ volte tak, aby vám bez dalšího dovažování co nejlépe vycházela správná poloha těžiště.
Pro ovládání modelu v nouzi vystačíte i se čtyřkanálovou počítačovou RC soupravou bez speciálních funkcí – v základním provedení jsou křidélka zapojena pomocí Y-kabelu jen do jednoho kanálu. Ideální je samozřejmě použití aspoň šestikanálové počítačové RC soupravy umožňující nezávislé ovládání křidélek dvěma servy a jejich mixování v roli aerodynamické brzdy (obě křidélka se vychylují souhlasně nahoru), což dnes umí i cenově dostupný Radiolink AT9S nebo AT10II nebo Futaba T6K či T10J. V takovém případě je nutno nahradit Y-kabel křidélek v trupu dvěma (15–30 cm) prodlužovacími kabely. V návodu samozřejmě nechybí důkladná tabulka s prověřeným výchozím nastavením výchylek kormidel (včetně mixů), abyste Swifta snadno připravili k letu.
ARF set obsahuje: hotový trup, křídlo a ocasní plochy z pěnového EPO s nainstalovaným motorem, vrtulí, regulátorem a 4 servy, návod.
Rozpětí [mm] | 2405 |
Délka [mm] | 1300 |
Hmotnost [g] | 2000 - 2050 |
Plocha křídla [dm2] | 45 |
Ovládané funkce | S,V,K(2),M |
Náročnost stavby | S0,S1 |
Náročnost pilotáže | P2 |
Pohon a RC vybavení:
Motor *C3548-750 Regulátor *KAVAN R-50SB Vrtulové listy *11x8“ Akumulátor KAVAN 14,8V 2200 mAh 30/60C nebo KAVAN 14,8V 2600 mAh 40/80C Serva *4x GO-17MG RC souprava min. 6 kanálů počítačová *) Součást ARF setu