HMS Warrior 1:100
ID: #3BB5012 | Značka: Billing BoatsExpedice: -
Detailně propracovaná neplovoucí maketa první celoželezné šroubové fregaty z roku 1861 s dřevěným plaňkovaným trupem o délce 1470 mm dánské firmy Billing Boats. Stavebnice v rozsypu v měřítku 1:100 pro zkušené stavitele. Dodáváme na předchozí objednávku.
Billing Boats
Na počátku 50. let dánský architekt a bývalý válečný pilot RAF Ejnar Billing vystavil vlastnoručně zhotovený model rybářského člunu ve výloze hobby obchodu patřícího jeho manželce. Potom, co se fotografie modelu objevila v jednom časopisu, pana Billinga zavalily objednávky na postavení desítek kusů stejného modelu. Protože nebylo v jeho silách takové množství zvládnout, napadlo ho, že člun nabídne jako stavebnici – první hromadně vyráběnou stavebnici s dřevěnou kostrou s kýlem, žebry a plaňkovanou obšívkou napodobující co nejvíce konstrukci skutečných lodí. Tento způsob stavby se rychle ujal a modely pana Billinga začaly dobývat svět. V roce 1958 pak vznikla rodinná firma nesoucí dodnes jméno Billing Boats. V průběhu let se konstrukce modelů zdokonalovala a modernizovala, v 60. letech bylo zavedeno používání plastových výlisků trupů, poté nastoupily CNC stroje a již na přelomu 80. a 90. let v Billing Boats začali požívat laserové vyřezávání dílů. Dnes firmu řídí již třetí generace Billingů a plovoucí RC modely i neplovoucí stolní makety stále představují naprostou špičku v lodním modelářství.
S potěšením vám nabízíme sérii stavebnic Billing Boats, z nichž můžete postavit nádherné detailně propracované neplovoucí makety a vytvořit stylový doplněk interiéru vašeho bytu se slanou vůní moře a voláním dálek...
HMS Warrior 1:100
HMS Warrior a jeho sesterská loď HMS Black Prince vznikly jako rázná odpověď na agresívní francouzský program stavby pancéřovaných válečných lodí – „ironcladů“. Na rozdíl od francouzské La Gloire, která měla železné pláty připevněné ke klasické dřevěné konstrukci, o 60% větší Warrior měl kompletní železnou kostru a obšívku z 2,5 cm plátů kujného železa. Děla, strojovnu, kotelnu a skladiště střeliva ve střední části lodi chránila „citadela“ s vrstveným pancířem tvořeným 114 mm pláty z kujného železa na 457 mm podložce z týkového dřeva. Takový pancíř nebylo možné tehdejšími děly střílejícími masivní železné koule vůbec prorazit. Vnitřek lodi byl vodotěsnými přepážkami rozčleněn na oddíly snižující nebezpečí potopení lodi – to bylo vůbec první použití této techniky. Warrior s výtlakem 9 210 tun se tak 1. srpna 1861 stal nejsilnější válečnou lodí světa a dal jasně najevo, že Británie stále vládne mořím. Při zkouškách Warrior dokázal vyvinout rychlost 14 uzlů s parním pohonem a 13 uzlů pouze pod plachtami. Pro snížení odporu při plavbě pod plachtami bylo možné lodní šroub zvednout do zvláštní šachty a částečně zatáhnout komíny. Výzbroj tvořila kombinace 40- a 68liberních zpředu nabíjených děl s hladkou hlavní a 110liberních děl se šroubovým závěrem s drážkovanou hlavní – celkem 40 kusů. Ze služby byl vyřazen v roku 1883, poté sloužil jako depotní loď a později jako plovoucí cisterna. V roce 1979 byl věnován Námořnímu trustu a po celkové rekonstrukci jej můžete od roku 1987 navštívit v muzeu v docích v anglickém Portsmouthu, kde stojí nedaleko od Nelsonovy HMS Victory. Warrior je určen pro pokročilé lodní stavitele; je konstruován jako neplovoucí stolní maketa.
Warrior má trup klasické dřevěné konstrukce z laserem vyřezávaných dílů s plaňkovanou obšívkou a dřevěnou palubu. Stavebnice obsahuje všechny dřevěné, plastové a kovové díly potřebné pro dokončení modelu, maketové příslušenství atd.
Měřítko | 1:100 |
Délka [mm] | 1470 |
Šířka [mm] | 390 |
Výška [mm] | 670 |
Náročnost stavby | S4 |