BH99 Fieseler Fi156C Storch 2850mm ARF
ID: #4ST112437 | Značka: Black HorseExpedice: -
Polomaketa německého spojovacího letadla 2850mm pro benzínové motory 35ccm. Konstrukční trup a nosné plochy s potahem spec. fólií v kamuflážních barvách. Ovládaná křidélka, klapky, směrovka, výškovka; odpružený podvozek, pevné sloty.
BD CORTEX - stabilizační jednotka
BD94947 skladem |
6 902 Kč | ||
BD CORTEXpro - stabilizační jednotka
BD96022 není skladem Expedice: - |
7 958 Kč |
Průzkumný a spojovací hornoplošník s velmi krátkým vzletem a přistáním Fieseler Fi-156 Storch patří mezi nejslavnější letadla druhé světové války. Nenápadný a tichý, schopný přistát na větší lesní mýtině se stal "očima" německých pozemních jednotek v jejích nejslavnějších akcích "bleskové války". Storch si oblíbili vysocí velitelé (jako třeba polní maršál Rommel), kterým umožňoval být v kontaktu s obrněnými jednotkami vrážejícími drtivé klíny hluboko do týlu nepřátelských vojsk. Na jeho kontě jsou také spektakulární akce, jako vysvobození italského diktátora Benita Mussoliniho z domácího vězení v hotelu na vrcholu hory. Storchy se pro Luftwaffe vyráběly i v továrnách ve Francii a u nás v Chocni - ostatně ve výrobě se pokračovalo i po válce a zvláště Storchy francouzské výroby s hvězdicovými motory létají dodnes.
Velká polomaketa německého průzkumného a spojovacího letadla pro benzínové motory 35-40 ccm. Trup modelu s integrální kýlovkou svislé ocasní plochy je klasické konstrukce s celobalsovým tuhým potahem. Kryt motoru je laminátový, odnímatelný. Snadný přístup k palubní elektronice umožňuje odnímatelná horní část trupu s přední částí krytu kabiny a vyjímatelný pilot s podlážkou.
Křídlo s polosouměrným profilem je dvoudílné klasické konstrukce s tuhým balsovým potahem; poloviny křídla se nasouvají z boku na dvě trubkové duralové spojky. Štěrbinová křidélka a vztlakové klapky klapky jsou ovládány 2 páry serv uloženými v křídle. Sloty na náběžné hraně jsou pevné.
Ocasní plochy jsou klasické celobalsové, vodorovná ocasní plocha je pro snadnou přepravu dvoudílná, nasouvaná z boku na trubkovou duralovou spojku. Směrovka a výškovka jsou ovládány servy uloženými v prostoru kabiny výškovka pomocí drátových táhel a směrovka lankovým náhonem.
Celý model je potažen polomatnou nažehlovací fólií v kamuflážních barvách se znázorněním paneláže a nýtování.
Podvozek je ostruhového typu s ostruhou spřaženou s ovládáním směrovky, hlavní podvozkové nohy jsou odpružené.
Stavebnice obsahuje: postavený trup, křídlo a ocasní plochy potažené polomatnou nažehlovací fólií v kamuflážních barvách, laminátový kryt motoru, sada hotových vzpěr křídla a podvozku, podvozek s odpruženými nohami, kola s duralovými disky, palivovou nádrž, sadu drobného příslušenství, obrázkový návod ke stavbě.
Upozornění
Dle Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 ze dne 12. března 2019 o bezpilotních systémech a o provozovatelích bezpilotních systémů ze třetích zemí a Prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel jsou provozovatelé a piloti bezpilotních létajících prostředků (klasické modely letadel, multikoptéry, drony), které mají hmotnost vyšší než 250 g nebo nesou kameru nebo jiný senzor schopný jakkoli zachycovat osobní údaje, povinni se registrovat (v ČR u Úřadu pro civilní letectví). Další informace najdete zde: Registrace provozovatelů a pilotů dronů
Rozpětí [mm] | 2850 |
Délka [mm] | 1910 |
Hmotnost [g] | 8100 |
Plocha křídla [dm2] | 107 |
Doporučený objem nádrže [ml] | 500 - 1000 |
Ovládané funkce | S,V,K(2),M,F(2) |
Stavební náročnost | S3 |
Náročnost pilotáže | P3 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
Ploužák | "Rommel Spezial" | |
Motor | DLA 32 | MVVS 40 IFS |
Vrtule | XOAR 18x8" | XOAR 22x10" |
Serva | 2x HS-985MG (S+V), 2x HS-645MG (K), 3xHS-485HB (F+M) | 4xHS-5685MH (S, V, K), 2x HS-5495BH (F), 1x HS-430BH (M) |
RC souprava | min. 7 kanálů |