BH163 Dornier Do-335 Pfeil 1724mm ARF
ID: #4ST112501 | Značka: Black HorseExpedice: -
Polomaketa německé stíhačky pro dva elektromotory třídy AXI 4120-4130. Rozpětí: 1724mm. Konstrukční trup a křídlo, ovládaná křidélka, klapky, směrovka, výškovka.
BD CORTEX - stabilizační jednotka
BD94947 skladem |
6 902 Kč | ||
BD CORTEXpro - stabilizační jednotka
BD96022 není skladem Expedice: - |
7 958 Kč |
Dornier Do 335 Pfeil (Šíp) byl jeden z nejvýkonnějších a také nejpodivuhodnějších stíhacích letounů závěru druhé světové války. Tandemové uspořádání dvou motorů - jeden tažný v přídi a druhý tlačný na zádi - mělo zajistit vysokou aerodynamickou čistotu a odstranit problém s asymetrickým tahem při vysazení jednoho motoru. Vývoj stroje vyznačujícího se velmi dobrými letovými vlastnostmi a vysokou rychlostí zdržovala řada dětských nemocí od chlazení zadního motoru po nedostatečně pevný podvozek, takže do konce války bylo vyrobeno jen několik desítek kusů. Při maximální rychlosti přes 760 km/h by však byly pro spojenecké stíhače velmi tvrdým oříškem...
Polomaketa německého dvoumotorového stíhacího letadla pro pohon dvěma střídavými elektromotory třídy AXI 4120 s 6S LiPo.
Trup modelu je klasické konstrukce v kombinaci balsa /lehká překližka, motorové kryty jsou laminátové, odnímatelné. Serva a ostatní elektronika jsou uložena v prostoru kabiny; směrovka i výškovka je ovládána pomocí drátových táhel. Přístup k elektronice a k pohonnému akumulátoru umožňuje odnímací odnímatelná horní část trupu s krytem kabiny. Soba elektromotory se upevňují v zadní montáži na překližkové motorové přepážky.
Dvoudílné křídlo s polosouměrným profilem s polovinami nasouvanými z boku na duralovou trubkovou spojku je klasické celobalsové konstrukce. Křidélka i klapky jsou ovládány vždy 2 nezávislými servy uloženými v křídle.
Ocasní plochy jsou rovněž klasické celobalsové konstrukce.
Celý model je potažem polomatnou nažehlovací fólií v kamuflážních barvách.
Podvozek je tříkolový příďový s odpruženými hlavními nohami. Stavebnice obsahuje odpružené podvozkové nohy (příďová je řiditelná, ovládaná zvláštním servem pomocí lankového náhonu) – podvozek můžete namontovat jako pevný nebo doplnit elektrické či pneumatické zatahovací mechanismy (nejsou součástí stavebnice).
Pro ovládání modelu budete potřebovat aspoň devítikanálovou počítačovou souprava umožňující nezávislé ovládání křidélek a klapek. Serva vyhoví kvalitní standardní s tahem 3-5 kg.cm.
Stavebnice obsahuje: postavený trup, křídlo a ocasní plochy potažené nažehlovací fólií, laminátový kryt motoru, odpružené podvozkové nohy, řiditelnou ostruhu, kola, palivovou nádrž, sadu drobného příslušenství a obrázkový návod.
Upozornění
Dle Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 ze dne 12. března 2019 o bezpilotních systémech a o provozovatelích bezpilotních systémů ze třetích zemí a Prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel jsou provozovatelé a piloti bezpilotních létajících prostředků (klasické modely letadel, multikoptéry, drony), které mají hmotnost vyšší než 250 g nebo nesou kameru nebo jiný senzor schopný jakkoli zachycovat osobní údaje, povinni se registrovat (v ČR u Úřadu pro civilní letectví). Další informace najdete zde: Registrace provozovatelů a pilotů dronů
Rozpětí [mm] | 1724 |
Délka [mm] | 1731 |
Plocha křídla [dm2] | 61.4 |
Hmotnost [g] | 6000 |
Ovládané funkce | S,V,K(2),M(2),P,F(2),příďová noha |
Stavební náročnost | S2,S3 |
Náročnost pilotáže | P4 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
FOXY | FOXY Pfeil | AXI Pfeil | |
Motor | FOXY G2 C3530-570 | FOXY G2 4120-550 | AXI 4120/20 |
Regulátor | 2x FOXY R-85SB | 2x FOXY R-85SB | FOXY R-85SB |
Vrtule | 14x8" | 15x10“ | 15x8" |
Akumulátor | FOXY G2 22,2 V 5000 mAh | ||
Serva | 7x HS-422 | ||
RC souprava | počítačová min. 9 kanálů |