BH153 Mig-29 1420mm pro 2 dmychadla 90mm
ID: #4ST112493 | Značka: Black HorseExpedice: -
Model ruského stíhacího letounu 1420mm s konstrukčním trupem a nosnými plochami pro dvě dmychadla 90mm. Ovládaná křidélka, klapky, směrovka, výškovka.
BD CORTEX - stabilizační jednotka
BD94947 skladem |
6 902 Kč | ||
BD CORTEXpro - stabilizační jednotka
BD96022 není skladem Expedice: - |
7 958 Kč |
Dvoumotorový stíhací letoun MiG-29 vznikl spolu se Su-27 v 70. letech jako protiváha strojů „pro vybojování vzdušné převahy“ McDonnell Douglas F-15 Eagle a lehčích víceúčelových strojů General Dynamics F-16 Fighting Falcon. Do služby sovětského letectva a „spřátelených zemí“ začal vstupovat od roku 1982. Po technické stránce šlo o zdařilý stroj s výbornými letovými vlastnostmi, jehož účinnost v bojových podmínkách byla ale značně snižována zaostáváním „východního bloku“ v oblasti elektroniky a celkové propracovanosti a komplexnosti avioniky, zbraňových a informačních systémů. MiGy-29 se tak nad Irákem nebo Srbskem stávaly celkem snadnou kořistí amerických F-15 a F-16 a jejich raket odpalovaných na velké vzdálenosti.
Polomaketa sovětského/ruského proudového stíhacího letounu pro pohon dvěma dmychadly o průměru 90 mm se střídavými motory a 8s Li-poly akumulátory pro zkušené piloty "jetů".
Trup modelu je klasické konstrukce s celobalsovým tuhým potahem s maketově vybavenou kabinou a odnímatelnými kryty na spodní a horní straně trupu umožňující přístup k dmychadlu, pohonným akumulátorům a elektronice. Výstupní „roury“ od dmychadla a výstupní trysky jsou laminátové. Pro snadnější přepravu je možné demontovat celou přední část trupu (od zadního okraje krytu kabiny dopředu).
Křídlo s polosouměrným profilem je dvoudílné s klasickou celobalsovou konstrukcí s tuhým potahem. Poloviny křídla se nasouvají z boku na duralové trubkové spojky a zajišťují šrouby. Křidélka, klapky a sklopné náběžné hrany jsou ovládány mikroservy uloženými v křídle pomocí krátkých přímých táhel.
Ocasní plochy jsou celobalsové; serva pro ovládání směrových kormidel jsou umístěna ve kýlovkách; serva ovládající poloviny plovoucí výškovky jsou uložena v trupu.
Přistávací zařízení tvoří tříkolový zatahovací podvozek – stavebnice předpokládá použití elektrických jednotek (nejsou součástí stavebnice); odpružené nohy s koly jsou obsaženy.
Celý povrch modelu je potažen polomatnou nažehlovací fólií v kamuflážních barvách.
Pro pohon budete potřebovat dvě 90 mm dmychadla s výkonným střídavým motorem a regulátorem a 8s Li-poly akumulátor.
Stavebnice obsahuje: postavený a potažený konstrukční trup, křídlo a ocasní plochy, odpružené podvozkové nohy s koly (bez zatahovacího mechanismu), sadu drobného příslušenství a obrázkový návod.
Upozornění
Dle Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 ze dne 12. března 2019 o bezpilotních systémech a o provozovatelích bezpilotních systémů ze třetích zemí a Prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel jsou provozovatelé a piloti bezpilotních létajících prostředků (klasické modely letadel, multikoptéry, drony), které mají hmotnost vyšší než 250 g nebo nesou kameru nebo jiný senzor schopný jakkoli zachycovat osobní údaje, povinni se registrovat (v ČR u Úřadu pro civilní letectví). Další informace najdete zde: Registrace provozovatelů a pilotů dronů
Rozpětí [mm] | 1420 |
Délka [mm] | 2030 |
Plocha křídla [dm2] | 60 |
Hmotnost [g] | 7800 |
Ovládané funkce | S(2),V(2),K(2),M,P(3),příďová noha,F(4) |
Stavební náročnost | S3 |
Náročnost pilotáže | P4 |