BH175 Viper Jet Mk.II (1885 mm) pro dmychadlo 120mm
ID: #4ST112509 | Značka: Black HorseExpedice: -
Viper Jet je polomaketa amerického sportovního tryskáče 1885mm s konstrukčním trupem a nosnými plochami pro dmychadlo 120mm. Možnost dovybavení maketovým zatahovacím podvozkem. Ovládaná křidélka, klapky, směrovka, výškovka.
![]() |
BD CORTEX - stabilizační jednotka
BD94947 skladem |
6 902 Kč | |
![]() |
BD CORTEXpro - stabilizační jednotka
BD96022 není skladem Expedice: - |
7 958 Kč |
Sportovní „tryskáč“ Viper původně vznikl v 90. letech minulého století jako amatérský stroj poháněný tlačným pístovým motorem s mnohalistou vrtulí. Protože ale tvůrcům pořád chyběl tah, dospělo se v roce 2005 po několika přestavbách a zkouškách různých proudových motorů k provedení Mk.II poháněnému motorem General Electric J85, se kterým byli už bratři Hanchetteové spokojeni. Aby ne, J85 pohání třeba lehký stíhací Northrop F-5 nebo bitevní Cessnu A-37 Dragonfly! Pokud nemáte cca 650 000 dolarů na zakoupení „dospělé“ stavebnice a motoru – a také volných 3500 hodin na stavbu - můžete to zkusit s našímARF stavebnicí, kterou budete mít připravenou k letu za pár večerů!
Polomaketa amerického amatérského proudového letounu pro pohon dmychadlem o průměru 120 mm se střídavým motorem a 10-12s Li-poly akumulátorem pro velmi zkušené piloty "jetů".
Trup modelu je klasické konstrukce s celobalsovým tuhým potahem s odnímatelnou kabinou a krytem na spodní straně trupu umožňujícím přístup k dmychadlu. Přívodní "roury" vedoucí k dmychadlu a výstupní tryska jsou laminátové.
Křídlo se souměrným profilem je dvoudílné s klasickou celobalsovou konstrukcí s tuhým potahem torzní skříně. Poloviny křídla se nasouvají z boku na trubkovou spojku a zajišťují šrouby. Křidélka a klapky jsou ovládány servy uloženými v křídle pomocí krátkých přímých táhel.
Ocasní plochy jsou celobalsové; serva pro ovládání kormidel jsou umístěna ve vodorovném stabilizátoru a kýlovce.
Přistávací zařízení tvoří tříkolový zatahovací podvozek – stavebnice předpokládá použití elektrických jednotek (nejsou součástí stavebnice); maketové odpružené nohy s koly jsou obsaženy.
Celý povrch modelu je potažen nažehlovací fólií Oracover.
Pro pohon budete potřebovat 120 mm dmychadlo s výkonným střídavým motorem, 160 A HV regulátorem a 10-12s Li-poly akumulátor s kapacitou aspoň 6000 mAh a zatížitelností nejméně 40C.
Stavebnice obsahuje: konstrukční trup, křídlo a ocasní plochy, odpružené podvozkové nohy s koly (bez zatahovacího mechanismu), sadu drobného příslušenství a obrázkový návod.
Upozornění
Dle Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 ze dne 12. března 2019 o bezpilotních systémech a o provozovatelích bezpilotních systémů ze třetích zemí a Prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel jsou provozovatelé a piloti bezpilotních létajících prostředků (klasické modely letadel, multikoptéry, drony), které mají hmotnost vyšší než 250 g nebo nesou kameru nebo jiný senzor schopný jakkoli zachycovat osobní údaje, povinni se registrovat (v ČR u Úřadu pro civilní letectví). Další informace najdete zde: Registrace provozovatelů a pilotů dronů
Rozpětí [mm] | 1885 |
Délka [mm] | 1820 |
Hmotnost [g] | 8900 - 9100 |
Plocha křídla [dm2] | 62.2 |
Ovládané funkce | S,V(2),K(2),M,P(3),F(2),Příďová noha |
Náročnost stavby | S2,S3 |
Náročnost pilotáže | P3,P4 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
JETFAN Viper | Schubeler Viper | |
Motor | dmychadlo 120 mm JETFAN-120 eco Ejets s motorem HET 800-68-685 | dmychadlo Schubeler DS-86-AXI HDS 120mm s motorem TP 5660-9D |
Regulátor | Hobbywing Platinum Pro 160A-HV V4 | Hobbywing Platinum Pro 160A-HV V4 |
Akumulátor | 12S LiPo min. 6000 mAh 40C | 10S LiPo min. 6000 mAh 40C |
Serva | 8x HS-225MG | |
Serva digi | 8x HS-7245MH | |
RC souprava | min. 8 kanálů |