BH160 Bücker Bü-131 Jungmann 1850mm ARF
ID: #4ST112498 | Značka: Black HorseExpedice: -
Polomaketa německého akrobatického letadla o rozpětí 1850mm prodvoutakty 20 ccm, čtyřtakty 20-30ccm nebo benzínové motory 20-32 ccm. Konstrukční trup a nosné plochy potažené Oracoverem. Ovládaná křidélka, směrovka, výškovka.
BD CORTEX - stabilizační jednotka
BD94947 skladem |
6 902 Kč | ||
BD CORTEXpro - stabilizační jednotka
BD96022 není skladem Expedice: - |
7 958 Kč |
Bücker Bü-131 Jungmann vznikl v polovině 30. let jako základní školní letou pro rodící se Luftwaffe. Jednoduchý a velmi účelně konstruovaný dvoumístný dvojplošník poháněný motorem Hirth o 105 koních zaznamenal okamžitý úspěch a hojně se exportoval a stavěl v licenci (v Japonsku, Španělsku, Švýcarsku, v Československu u Tatry jako T.131 atd.) Během II. světové války běžela jeho masová výroba v pražském Aeru; produkce pokračovala i po válce jako C-4 a posléze C-104 s motorem Walter Minor. Jungmann dodnes patří mezi nejpopulárnější historická letadla – neutuchající poptávka vedla dokonce v polovině 90. k obnovení výroby v Polsku na základě plánů z Aera a s použitím českých motorů M332.
Polomaketa německého cvičného a akrobatického dvouplošníku klasické celobalsové konstrukce pro pohon žhavícím čtyřtaktem 20-30 ccm, benzínovým motorem 20-32 ccm nebo elektromotorem třídy AXI 5320 s 6S LiPo pro pokročilé piloty.
Trup modelu je klasické konstrukce v kombinaci balsa /lehká překližka, motorový kryt je laminátový, odnímatelný. Serva a přijímač jsou uloženy v prostoru kabiny; přístup k nim (a popř. k nádrži nebo pohonnému akumulátoru) umožňuje odnímatelná horní část trupu. Směrovka a výškovka (2 serva) je ovládána pomocí drátových táhel. Stavebnice obsahuje díly pro montáž spalovacího motoru (na stavitelné plastové lože v poloze hlavou doprava dolů) i elektromotoru (v zadní montáži na překližkovou desku s pomocí distančních sloupků).
Dvoudílné spodní a třídílné horní křídlo s polosouměrným profilem s polovinami/vnějšími panely nasouvanými z boku na duralové trubkové spojky je klasické celobalsové konstrukce. Baldachýn horního křídla je pevný, k trupu je upevněn na duralových vzpěrách. Křidélka jsou ovládána 4 nezávislými servy uloženými v obou křídlech.
Ocasní plochy jsou rovněž klasické celobalsové konstrukce.
Celý model je potažen nažehlovací ORACOVER.
Podvozek je ostruhového typu s duralovými hlavními nohami. Ostruha je řiditelná, spřažená se směrovkou.
Pro ovládání modelu budete potřebovat aspoň sedmikanálovou počítačovou soupravu. Serva vyhoví kvalitní standardní s tahem 3-5 kg.cm, pro směrovku doporučujeme použít silnější standardní servo 6-10 kg.cm.
Stavebnice obsahuje: postavený a potažený trup, nastříkaný laminátový kryt motoru, hotové vzpěry křídel, postavená a potažená křídla a ocasní plochy, duralový podvozek, sadu příslušenství, kola, samolepky a obrázkový návod.
Upozornění
Dle Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 ze dne 12. března 2019 o bezpilotních systémech a o provozovatelích bezpilotních systémů ze třetích zemí a Prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel jsou provozovatelé a piloti bezpilotních létajících prostředků (klasické modely letadel, multikoptéry, drony), které mají hmotnost vyšší než 250 g nebo nesou kameru nebo jiný senzor schopný jakkoli zachycovat osobní údaje, povinni se registrovat (v ČR u Úřadu pro civilní letectví). Další informace najdete zde: Registrace provozovatelů a pilotů dronů
Rozpětí [mm] | 1850 |
Délka [mm] | 1660 |
Plocha křídla [dm2] | 89.4 |
Hmotnost [g] | 6000 |
Ovládané funkce | S,V,K(4),M |
Stavební náročnost | S2,S3 |
Náročnost pilotáže | P3 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
4T Jungmann | DLA Jungmann | O.S. Jungmann | |
Motor | Akro 4T | DLA 32 | O.S. MAX GT-33 |
Vrtule | ASP FS-120AR | XOAR 18x8-10” | 18x8-10” |
Nádrž (ccm) | MA 15x8" | 400-500 benzín | |
Serva | 2x HS-422 (M+sytič), 6x HS-485HB (K, V), 1x HS-645MG (S) | ||
Serva “High Voltage” | 2xHS-430BH (M+sytič), 6x HS5495BH (K, V), 1x HS-5585MH (S) | ||
RC souprava | min. 7 kanálů |