BH156 Wilga 1720mm ARF
ID: #4ST112494 | Značka: Black HorseExpedice: -
Polomaketa polského sportovního letadla o rozpětí 1720mm pro dvoutakty 10ccm nebo benzínové motory 15ccm. Konstrukční trup a nosné plochy potažené Oracoverem. Ovládaná křidélka, klapky směrovka, výškovka.
BD CORTEX - stabilizační jednotka
BD94947 skladem |
6 902 Kč | ||
BD CORTEXpro - stabilizační jednotka
BD96022 není skladem Expedice: - |
7 958 Kč |
Wilga neboli Žluva, vyvinutá v Polsku v polovině 60. let, patří mezi letadla, která někteří považují za nepřekonatelně ošklivá – ale žádný posměváček nemůže popřít, že jde o úspěšného „tažného koně“, který odvedl a odvádí spoustu užitečné práce v dopravě, při policejním hlídkování, vlekání větroňů… Velmi osobité tvary letadla s krátkým vzletem a přistání jsou do značné míry důsledkem neexistence výkonných plochých motorů vyráběných ve „východním bloku“. Zatímco „imperialistické Cessny a Pipery“ se mohly těšit z dobrodiní Lycomingů a Continentalů, čeští, polští a ruští konstruktéři to museli „tak nějak pytlíkovat“ s původem předválečnými českými invertními motory nebo ruskými hvězdicovými, které polykaly (a prskaly) olej stejně ochotně jako benzín.
Polomaketa polského spojovacího a průzkumného hornoplošníku pro pohon dvoutaktním žhavíkem 10 ccm, čtyřtaktem 12-15 ccm, benzínovým motorem 15 ccm nebo střídavým elektromotorem třídy AXI 4120 s 5-6S LiPo. Dokončení modelu jde rychle, nebudete potřebovat drahá serva ani extra nákladnou RC soupravu; a letové vlastnosti klasického kabinového hornoplošníku s přiměřeně robustním odpruženým duralovým podvozkem jsou příjemné a bez záludností.
Trup modelu je klasické konstrukce v kombinaci balsa /lehká překližka, motorový kryt je laminátový, odnímatelný. Serva a ostatní elektronika jsou uložena v prostoru kabiny; směrovka i výškovka je ovládána pomocí drátových táhel. Přístup k elektronice umožňují velké odklápěcí panely na bocích kabiny; kokpit oživuje figurína pilota Czeslawa. Stavebnice obsahuje díly pro montáž spalovacího motoru (na stavitelné plastové lože v poloze hlavou doprava dolů) i elektromotoru (v zadní montáži na překližkovou desku s pomocí distančních sloupků).
Dvoudílné křídlo s profilem Clark Y s polovinami nasouvanými z boku na duralovou trubkovou spojku je klasické celobalsové konstrukce. Křidélka i klapky jsou ovládány vždy 2 nezávislými servy uloženými v křídle.
Ocasní plochy jsou rovněž klasické celobalsové konstrukce.
Celý model je potažem nažehlovací fólií Oracover.
Podvozek je ostruhového typu s duralovými hlavními nohami. Ostruha je řiditelná, spřažená lanky s ovládáním směrovky.
Pro ovládání modelu budete potřebovat aspoň sedmikanálovou počítačovou souprava umožňující nezávislé ovládání křidélek a klapek. Serva vyhoví kvalitní standardní s tahem 3-5 kg.cm.
Stavebnice obsahuje: postavený trup, křídlo a ocasní plochy potažené nažehlovací fólií Oracover, laminátový kryt motoru, duralový podvozek, řiditelnou ostruhu, kola, palivovou nádrž, sadu drobného příslušenství, arch samolepek a obrázkový návod.
Rozpětí [mm] | 1720 |
Délka [mm] | 1320 |
Plocha křídla [dm2] | 41 |
Hmotnost [g] | 3900 |
Ovládané funkce | S,V,K(2),M,F(2) |
Stavební náročnost | S1 |
Náročnost pilotáže | P2,P3 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
ASP 2T Wilga | ASP 2T Wilga | O.S. Wilga | |
Motor | ASP S61A | ASP FS-70AR | OS MAX GT-15/GGT-15 |
Vrtule | MA 12x6" | MA 13x6" | FOXY 14x8” |
Nádrž (ccm) | 250-350 | 300-350 | 200-300 benzín |
Serva | 7x HS-422 | ||
Serva “High Voltage” | 7xHS-430BH | ||
Serva Digi | 7x HS-5485HB | ||
RC souprava | min. 7 kanálů |