264287 SHARK RR+
ID: #1M264290 | Značka: MultiplexExpedice: -
Shark++, trup s namontovaným střídavým motorem, vrtulí 5x4,5", regulátorem otáček 12A a 2 servy, křídlo, vodorovnou ocasní plochu, přijímač RX-5 M-LINK ID 9, pohonný akumulátor Li-BATT FX 3/1-950 (M6), drobné příslušenství a podrobný návod
HS-55
1HI3015 skladem |
354 Kč | ||
HS-81
1HI3035 skladem |
383 Kč | ||
224329 kryt spodní části trupu SHARK
1M68025-1 není skladem Expedice: - |
210 Kč | ||
224315 Kryt kabiny SHARK
1M68025-2 není skladem Expedice: - |
162 Kč | ||
65165 Upgrade sada SHARK (křidélka)
1M68025-3 není skladem Expedice: - |
815 Kč | ||
224316 trup včetně směrovky bez elektroniky SHARK
1M68025-5 není skladem Expedice: - |
719 Kč | ||
224317 křídla SHARK
1M68025-6 není skladem Expedice: - |
364 Kč | ||
RAY G2 Regulátor 12A s BEC
1RC42003 není skladem Expedice: - |
313 Kč | ||
Flyfun - 12AE stříd. regulátor
HW80020591 skladem |
575 Kč | ||
Skywalker -12AE stříd. regulátor
HW80060170 skladem |
431 Kč | ||
1-00151 Cockpit SX 12 M-LINK
MPX100151 není skladem Expedice: - |
12 854 Kč |
Konstruktéři v MULTIPLEXu již delší dobu sledovali úporné snažení modelářského lidu o přeškolení legendárního Easy Staru na létací člun, motorák s kolovým podvozkem či akrobatický model, neušlo jim oblepování páskami nebo dokonce laminování trupu... Evidentně usoudili, že to vlastně není tak úplně špatný nápad, a přišli s novým modelem pro každého, který vychází z konstrukce Easy Staru.
Nový SHARK je model, který poroste společně s tím, jak porostou vaše zkušenosti. Začnete s “EasyStarovitým” školním motoráčkem s ovládanou směrovkou a výškovkou, trup můžete vyztužit dodatečný plastovým krytem zvyšujícím odolnost při přistávání na břicho, potom s pomocí tuningové sady přidáte ovládání křidélek, potom se rozhodnete naučit vzlétat ze země a namontujete tuningový kolový podvozek, potom se vydáte k vodě a jednoduchým “nacvaknutím” tuningového člunového trupu získáte létací člun...prostě, SHARK je jako pohádkový dědeček, který vám splní každé přání!
Stejně jako jeho předchůdce je SHARK spolehlivý školní a cvičný dříč, jenž uspokojí začínající piloty, které provede od úvodního otloukání přistávací plochy až k základním akrobatickým obratům a termickému plachtění. Stejně tak potěší rekreační víkendové letce, kterým poskytne skladný a snadno přepravitelný model pro dokonale relaxační polétání na trávě, asfaltu i u vody...cokoliv chcete!
SHARK je cvičný motorový model z vysoce odolného ELAPORu poháněný střídavým motorem. Díky své koncepci s motorem uloženým na pylonu za křídlem velmi dobře odolává hrubšímu zacházení a snáší i tvrdší "čuchometrické" zapíchnutí přídě do rodné hroudy, které by u klasických modelů s motorem přídi vedlo přinejmenším k poškození vrtule.
Trup s namontovaným střídavým motorem (s rotačním pláštěm, PERMAX BL-O 2816-1450) uloženým v pylonu za křídlem s pevnou vrtulí, osazeným 12 A regulátorem MULTIcont BL-12 SD, přijímačem RX-5 M-LINK ID 9 a servy směrovky a výškovky je vylisován z pěnového EPP. Kryt kabiny je odnímací s magnetickými uzávěry. Dvoudílné křídlo je rovněž vylisováno z EPP, pro křidélka a jejich kabely jsou připraveny předlisované šachty a drážky. Poloviny křídla se spojují trubkovou spojkou.
Ocasní plochy v klasickém uspořádání jsou vylisovány z EPP, jsou ovládány pomocí drátových lanovodů. Plovoucí vodorovná ocasní plocha je pro snadnou přepravu odnímatelná, upevněná jednoduchým zámkem, který se již skvěle osvědčil u modelů Merlin a Panda.
Příprava k letu zahrnuje pouze nasazení polovin křídla, upevnění vodorovné ocasní plochy, zapojení přijímače a připojení pohonného akumulátoru. Ovládána jsou směrovka, výškovka a otáčky motoru; doplnit ovládání křidélek s pomocí tuningové sady je otázka několika desítek minut.
K ovládání modelu budete potřebovat aspoň čtyřkanálovou RC soupravu MULTIPLEX 2,4GHz M-LINK. Pokud použijet RC soupravu SMART SX, vysíalč po zapnutí automaticky rozezná předprogramovaný přijímač v modelu a nebudete již muset nic dále nastavovat. Optimální je aspoň šestikanálová RC souprava umožňující nezávislé ovládání serv křidélek a další “hraní”.
Pro napájení SHARKu je dodáván tříčlánkový Li-po akumulátor 11.1 V s kapacitou 950 mAh (zatížitelnost 20C).
SHARK je určen pro začátečníky -jako vždy dodáváme - pod dohledem zkušeného pilota, stejně jako pro každého, kdo si chce jen tak hezky rekreačně polétat. Jeho letové vlastnosti jsou příjemné a nezáludné. Model vás seznámí s řízením modelu směrovkou a výškovkou - a v případě doplnění ovládání křidélek i křidélky. Změnou poměru délek pák na servech a kormidlech můžete nastavovat velikosti výchylek ve velkém rozmezí. Začátečník začne s malými výchylkami, bezpečnými i při nadměrném "kormidlování"; zkušený pilot si nastaví velké, umožňující i trošku té základní akrobacie - přemety, sudové výkruty, souvratové zatáčky jdou SHARKu velmi dobře! Výkon motoru je dostatečný pro živé stoupání a rekreační akrobacii; má rezervu i pro létání s objemným člunovým trupem.
Tuning SHARKu
- Ovládání křidélek: Pokud se rozhodnete doplnit ovládání křidélek, je k dispozici originální tuningová sada MULTIPLEX #6 5165 obsahující 2 serva, prodlužovací kabely, táhla a páky.
- Vyztužení trupu: pomocí plastového krytu #22 4329 jednoduše vyztužíte příď a spodek trupu i pro drsnější přistání na břicho.
- Kolový podvozek: Pro vzlet a přistání z asfaltové dráhy můžete jednoduše “nacvaknout” tuningový kolový podvozek #22 4327.
- Létací člun: stejně snadno můžete “nacvaknout” člunový trup z ELAPORu #22 4328 a SHARK přeměnit na “vodníka”. Člunový trup s kýlem a stupněm pro výborné vedení směru a snadné odlepení používá pro stabilizaci křídlovité “pahýly” na bocích trupu poskytující za letu i určitý vztlak – to je konstrukce, se kterou přišel před téměř 100 lety Claudius Dornier. Stejné “pahýly” měly jeho legendární stroje Dornier Val nebo obří Do-X, stejně jako velké americké „Clippery“ – čtyřmotorový Martin 130 létající na sklonku 30. let napříč přes Tichý oceán do Číny a na Filipíny i konkurenční Boeing 314 nasazený na první transatlantické lince spojující USA a Evropu.
ARF set RR+ obsahuje: trup vylisovaný z ELAPORu s namontovaným střídavým motorem, vrtulí 5x4,5", regulátorem otáček 12A a 2 servy, křídlo vylisované z ELAPORu, vodorovnou ocasní plochu z ELAPORu, přijímač RX-5 M-LINK ID 9, pohonný akumulátor Li-BATT FX 3/1-950 (M6), drobné příslušenství a podrobný návod ke stavbě.
Upozornění
Dle Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 ze dne 12. března 2019 o bezpilotních systémech a o provozovatelích bezpilotních systémů ze třetích zemí a Prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel jsou provozovatelé a piloti bezpilotních létajících prostředků (klasické modely letadel, multikoptéry, drony), které mají hmotnost vyšší než 250 g nebo nesou kameru nebo jiný senzor schopný jakkoli zachycovat osobní údaje, povinni se registrovat (v ČR u Úřadu pro civilní letectví). Další informace najdete zde: Registrace provozovatelů a pilotů dronů
Rozpětí [mm] | 1070 |
Délka [mm] | 870 |
Hmotnost [g] | 500 |
Plocha křídla [dm2] | 19.5 |
Ovládané funkce | S,V,M |
Stavební náročnost | S1 |
Náročnost pilotáže | P1 |
Pohon a RC vybavení:
Motor | * PERMAX BL-O 2816-1450 |
Regulátor | *střídavý MULTIcont BL-12 SD |
Vrtule | *5x4,5" |
Akumulátor | *Li-BATT FX 3/1-950 mAh |
Serva | *2x MS-12015 |
RC souprava | MULTIPLEX M-LINK 2,4GHz aspoň 4 kanály |
*) Součást RR+ setu |